اهمیت حفاظت از پوست و راهنمای پیدا کردن بهترین دکتر پوست
نوشته شده توسط : کنکور نویس

اهمیت سلامت پوست و مو

زمانی که بدن خود را ارزیابی می کنید، متوجه می شوید که پوست گسترده ترین بخش بدن را تشکیل می دهد. این عضو اگرچه هیچ حرکتی ندارد اما عضوی مهم است. از مهم ترین نقش های پوست در حفظ سلامت بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست مانند لایه محافظی است که از بدن در برابر آسیب های محیطی و جراحات مانند عفونت ها و باکتری ها محافظت می کند.
  • مانع از جذب اشعه های مضر خورشید به بدن می شود.
  • با دریافت نور آفتاب، ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند.
  • وظیفه انتقال حس به بدن را برعهده دارد.
  • حرارت بدن را تنظیم می کند.

پوست علاوه بر وظیفه حفظ سلامت، یکی از فاکتورهای زیبایی و جوانی فرد نیز هست. داشتن پوست و مویی زیبا چهره را جوان و شاداب نشان می دهد. اما آیا همه افراد از سلامت کامل پوست و مو برخوردارند؟ خیر؛ گاهی به دلایل ژنتیکی و محیطی با مشکلاتی مانند آکنه، لک های پوستی، چین و چروک، تیرگی پوست، ریزش مو و … مواجه می شوند. درماتولوژی یا تخصص پوست، مو و زیبایی در این جا به افراد کمک می کند تا بتوانند زیبایی بیشتری را تجربه کنند. در ادامه با این تخصص بیشتر آشنا خواهیم شد.

متخصص پوست و زیبایی کیست؟

درماتولوژی چیست؟

زمانی که پوست یا مو به دلایل مختلف با مشکلات و بیماری ها درگیر می شود، به زیبایی شما لطمه می زند. به همین دلیل اولین راه حلی که به ذهنتان می رسد مراجعه به یک دکتر متخصص پوست و موی خوب است. درماتولوژیست یا متخصص پوست و مو و زیبایی به کمک علم و دانش خود و با استفاده از دارو یا تکنولوژی های روز به درمان مشکلات می پردازد.

خدمات متخصص پوست و مو به دو بخش درمانی و زیبایی تقسیم می شود که در ادامه با هر یک از این خدمات آشنا خواهیم شد.

 

مشکلات پوستی مثل اگزما ، آکنه ، تاول ، کهیر و … با توجه به علائم و شدتی که دارند ، کاملا متنوع هستند. این مشکلات می توانند دائمی باشند یا موقتی ، دردناک باشند یا بدون درد ، ریشه ژنتیکی داشته باشند یا نداشته باشند. بعضی از مشکلات پوستی اهمیت زیادی ندارند مثل جای جوش که با رعایت چند نکته ساده و استفاده از کرم های مخصوص رفع می شوند اما برخی مشکلات پوستی ممکن است نشانه مشکل جدی در بدن باشند و حتما باید با دیدن هر نوع علائمی مشکوک به متخصص پوست مراجعه کرد. اگر شما هم از مشکلات پوستی رنج می برید و به دنبال بهترین دکتر پوست تهران هستید ، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا 10 دکتر پوست برتر تهران را خدمتتان معرفی کنیم.

بهترین دکتر پوست تهران

لیست کاملی از بهترین پزشکان متخصص پوست ، مو و زیبایی تهران برای درمان بیماری همچون ریزش مو ، سرطان پوست ، کهیر ، آکنه و …. در ادامه معرفی شده اند. تمام پزشک های معرفی شده از بهترین متخصصان تهران هستند و می توانید به صورت تلفنی و یا اینترنتی تعیین نوبت کنید. حتما در جلسات مشاوره که توسط کلینیک های زیبایی برگزار می شوند شرکت کنید تا در انتخاب بهترین دکتر پوست تهران تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

منبع : بهترین متخصص پوست در تهران





:: برچسب‌ها: دکتر پوست ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: